fredag 23 november 2012

Harika i ny tappning

Harika har jag stickat rätt många gånger nu. Här och här och här, och även här.
När jag tittar till baka inser jag hur mycket kul jag haft med det här mönstret redan.

Den här gången stickar jag sul-mönstret på hela sockan. Måste ju göra om lite, annars kan det bli för tjatigt.
Ja, jag erkänner att det här blev lite lättare också:-)
Kan tom titta på TV samtidigt.
Och medan jag stickar funderar jag givetvis på kommande projekt;
Harikamönster på vantar.
Harikamönster på mössor.
Harikamönster på en liten liten kofta till en liten liten person kanske...

Undrar vad som är roligast egentligen. Att göra grejen eller att tänka på och planera den.
Det är en underlig gåta:-)
Vilken genast leder tanken till Tomten. Dikten av Viktor Rydbeg.
Vilket i sin tur leder mig till tanken på julen.
Julen i år som vi ska tillbringa i Egypten!!
Gu vad det ska bli sköööönt!!
Sol
Bad
Strand
Läsa
Sticka
Nähä, tillbaka till verkligheten!
November i Åsa, grått, blåsigt, mysigt att vara inomhus:-)

Inga kommentarer: